piątek, 13 maja 2016

Pięć dobrych filmów na piątkowy wieczór

Ten tydzień minął mi naprawdę szybko. Kartki kalendarza nieubłaganie fruną na podłogę, a ja nic a nic nie mogę z tym zrobić. W radiu i telewizji, okej... w telewizji śniadaniowej, bo włączyłam telewizor tylko do posiłku (zaraz, zaraz... kto twierdzi, że nie powinno się jadać przy jednookim potworze?) trąbią dziś o piątku trzynastego. Osobiście nie dyskryminuję biednego piątku z powodu niefortunnego zbiegu okoliczności, który w całym swoim majestacie sprawił, że tak akurat wypadło i naprawdę nie mam zupełnie nic przeciwko czarnym kotom, ba! Czarne koty są cool, moja Babcia miała czarnego, perskiego kota, Sabrina miała czarnego kota, Holly Golightly miała czarnego kota... Dobra, macie rację, Holly tak naprawdę miała rudą kotkę, trochę się zapomniałam. Wiem, iż nie wszyscy zaczynają dziś weekend, ale dla tych którzy spędzają piątkowy wieczór w domu, mam do polecenia kilka filmów. Nie obiecuję, że Wam się spodobają, bo zdaję sobie sprawę jak wielka przepaść może dzielić nasze gusta filmowe, ale żywię nadzieję, że krótki opis każdego z nich pomoże Wam wybrać coś dla siebie. Zainteresowanych zapraszam do lektury.

1. Sils Maria 

Na film z udziałem Juliette Binoche, Kristen Stewart i Chloe Grace Moretz, trafiłam kilka dni temu, gdy przerzucałam kanały w poszukiwaniu czegoś, co umili mi prasowanie. Z powodu Kristen Stewart, za którą, tak między nami, nie przepadałam, miałam wątpliwości czy aby na pewno ten film mi się spodoba. Nie uwierzycie jak bardzo zaskoczył mnie poziom gry aktorskiej "Belli". W jednej z recenzji, jak ktoś słusznie zauważył, Kristen przyćmiewa utalentowaną Juliett. Stewart została wyróżniona Cezarem dla najlepszej aktorki drugoplanowej co wcale mnie nie dziwi. Zagrała rewelacyjnie i zmieniłam o niej zdanie. 


Sils Maria to film o godzeniu się z upływającym czasem, ale także o poznawaniu siebie wciąż na nowo. Główna bohaterka - Maria Enders - zostaje poproszona o zagranie roli starszej, odrzuconej kobiety w spektaklu, w którym dwadzieścia lat temu wcieliła się w młodziutką uwodzicielkę...

W filmie pokazane są cudne, górskie krajobrazy, które wprost zapierają dech w piersiach (z tego względu proponuję obejrzeć na większym ekranie). Dużo jest w tej produkcji magii i ciężko mi to wytłumaczyć, bo film nie powala na kolana, jeśli chodzi o tempo akcji. Jest to bardziej kino refleksyjne, dla osób, które lubią podumać i podziwiają nie samą produkcję jako całość, ale przede wszystkim jej elementy.

2. W nowym zwierciadle: Wakacje


Zaczęłam sentymentalnie, teraz skoczmy w komedię. Pamiętacie Griswoldów i ich niefortunne wpadki? Jeśli jeszcze nie widzieliście, a macie ochotę na dobrą śmiechówkę, polecam wakacje Griswoldów w nowej odsłonie. Christina Applegate jest przezabawna i naprawdę uśmiałam się oglądając tą komedię. Jeśli lubicie poprzednie części, ta również powinna Wam przypaść do gustu, a jeśli nie znacie cyklu filmów o pechowej rodzince, odsyłam do starszych produkcji.

3. Karbala


Film z jednym z moich ulubionych polskich aktorów - Bartłomiejem Topą (na zdjęciu domniemany agent, Antek Królikowski z Tomkiem Schuchardtem). Akcja filmu osadzona jest w Karbali - mieście w środkowym Iraku, gdzie w dniach 3-6 kwietnia 2005 roku polscy i bułgarscy żołnierze dzielnie odpierali atak na ratusz. Piękny ze względu na odwagę i hart ducha polskich żołnierzy, brutalny i okrutny, ponieważ pokazuje jakimi dzikusami i bezwzględnymi barbarzyńcami byli iraccy rebelianci.

4. Jak poślubić milionera


Coś dla miłośników kina lat pięćdziesiątych. Trzy piękne kobiety, niecny plan i wspaniałe, zaskakujące zakończenie z morałem. W filmie wystąpiły słodka Betty Grable, zmysłowa Marilyn Monroe oraz femme fatale Lauren Bacall. Polecam!

5. Rozdział 27 



Kto zabił Johna Lennona? Jakie miał motywacje? Kim był człowiek, który zdławił głos co jeszcze śpiewać mógł, jak śpiewał Mirosław Breguła z zespołu Universe? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź w filmie Rozdział 27. Uwielbiacie Jareda Leto? To jeszcze jeden powód, by obejrzeć ten film. 

P.S. Jared jest niepospolicie uzdolnionym aktorem, a jego kreacja w tym filmie jest niesamowita!


Mam nadzieję, że któryś z filmów Was zainteresuje. Miłego wieczoru i udanego weekendu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz